Norsborg-Fittja November 2010

Norsborg
Din pub o restaurang, 150 m
Spendrups 30 kr
Bra sunkkänsla Jack vegas och servietter över ölen hos vissa stammisar. 

Hallunda
Restaurang Botvid, 250 m
Mariestad 43 kr
Lyxig sunkkänsla, välbesökt. De fejkade skinnsofforna förhöjer stämningen. 

Alby Alby värdshus, 120 m. Carlsberg hof 39 kr Fräscht men klientelet hållet rätt klass. Vad krävs för att ett ställe ska få kalla sig värdshus? Borde det inte finnas övernattning? En mamma frågade ägaren om det var ok att på dotterns 18 årsdag ta dit en manlig strippa. Svaret var positivt.

Fittja Brother, 40 m Åbro 35 kr En promenad på 40 meter som var över 1 km lång. Stort, tomt och kalt. StorbildsTV. Småtråkiga pommes.

Stadgar

Stadgar för Tunnelbaneöl

 

Sammanfattning

Tunnelbaneöl är främst till för Martin Perjos, Lars Johansson och Roland Persson.

Alla tunnelbanestationer inom Stockholm ska besökas och alla medlemmar ska dricka en "storstark" på närmsta pub/krog/bar.

Puben ska ligga maximalt 500 meter från närmaste tunnelbanestations biljettspärr.

Linjerna besöks i följande ordning: Röd, Grön, Blå. Stationerna ska besökas i turordning efter vilken linje de befinner sig på med början vid ändstationen och in mot T-centralen.

En station som finns på två eller flera linjer ska besökas på sista linjen.

  

Deltagare

Deltagare i Tunnelbaneöl är Lars Johansson, Martin Perjos och Roland Persson. PRAO-elever är välkomna och ska ovillkorligen bära tydlig bricka med text ”PRAO”. Som PRAO räknas samtliga medföljande på en omgång som inte är en av de namngivna deltagarna.

 

Uppdrag

Uppdraget är att deltagarna ska besöka samtliga tunnelbanestationer inom Stockholms tunnelbanenät och på den närmast belägna puben dricka vars en stor stark.

 

Stationer

Tunnelbanenätets samtliga stationer ska besökas enligt följande:

Stationerna ska besökas i turordning efter vilken linje de befinner sig på med början vid ändstationen och in mot T-centralen. Linjerna besöks i följande ordning: Röd, Grön, Blå.

En station som finns på två eller flera linjer ska besökas på sista linjen. (Detta betyder att T-centralen kommer att bli sista anhalt)

 

Transport

Deltagarna och eventuella PRAO-elever ska transportera sig med tunnelbanan till kommande station. Undantag får endast ske en gång under projektet och då endast pga akut cykellogistik. Transport till och från första respektive sista stationen får ske på valfritt sätt.

 

Utskänkningsplatserna

I uppdraget beskrivs att deltagarna ska söka upp närmaste pub (pub/krog/bar/etc). För att räknas till området ska puben finnas inom et maximalt avstånd på 500 meter (Promenadväg, ej fågelväg) från närmaste tunnelbanestations biljettspärr. Saknas pub inom detta avstånd ska i första hand medhavd öl drickas på närmaste parkbänk. Saknas medhavd dryck ska detta inhandlas i närmaste butik/kiosk.

 

Omgång

En omgång tunnelbaneöl består av en eller flera besök på i följd liggande tunnelbanestationer. Skulle en linje ta slut under pågående omgång ska nästa linje påbörjas enligt ovan beskrivna regler.

En av deltagarna är ansvarig för rekognosering inför respektive omgång. Denna deltagare har som ansvar att söka upp lämpliga pubar i närheten samt, i förekommande fall, medta dryck (se nedan).

 

Dryck

Drycken ska på respektive pub vara en så kallad ”stor stark”. I undantagsfall får den betalande deltagaren välja ölsort, dock bör, om möjligt, ölmängd under 40 cl undvikas.

Vid medhavd dryck godkänns en öl med storlek 33 cl och uppåt. Saknas medhavd dryck ska den inhandlade drycken i förstahand vara så kallade ”trekommafemmor”.

Varje avslutad linje celebreras med en whisky på nästa linjes första station.

 

Övrig förtäring

Under varje omgång ska deltagarna sträva efter att på en av pubarna dela på en så kallad ”Pommes med bea”. Avvikelser får endast förekomma i undantagsfall, och då av mycket speciella orsaker (tex glömska). 

 


Tunnelbaneöl

Vi är några grabbar som kommer att starta ett tunnelbaneprojekt.
Det går ut på att ses några gånger per år och dricka en öl på en pub vid varje station i hela stockholms tunnelbanesystem.
Vi kommer att börja arbeta oss inåt från Norsborg och beta av linjerna i ordningen röd, grön och blå. 
Vi tar tre-fem stationer varje gång och beräknar att ro iland projektet strax innan jul 2016.
Snart kommer både bilder från pubar samt lite fakta att publiceras.

/ LMR


RSS 2.0